IEDER VERSLAG IS VOORZIEN VAN TOEGANGSKAARTJE EN FOTO'S TER BEWIJS VAN DEELNAME.

Alle bezoeken moeten dit schooljaar zijn afgelegd. Je mag de grote vakantie, voorafgaand aan dit schooljaar, hier bij rekenen.

De gestelde eisen m.b.t. het verslag van een culturele activiteit.

Een verslag kun je zien als een uitgebreide reactie op de kunstuiting die jij hebt bezocht. Met het verslag laat je zien hoe je met het vak CKV omgaat. Hoe meer tijd en aandacht je aan het verslag besteedt, hoe groter is de kans dat de beoordeling hoger zal uitvallen.

Ieder verslag voldoet aan de volgende eisen:

Verdeel je verslag onder in kopjes (inleiding, samenvatting, conclusie, recensie/achtergrondinformatie).

• Een product dat mooi is vormgegeven en past bij de inhoud van je verslag.

• inleiding (verwachting vooraf en motivatie voor keuze: eigen woorden).

• inhoud (beschrijving n.a.v. de kijkwijzer: eigen woorden).

• recensie+jouw reactie op recensie, of achtergrondinformatie+jouw reactie hierop (dit onderdeel mag je dus kopiëren en plakken. De overige onderdelen moeten in jouw eigen woorden omschreven worden).

• Werk je eigen mening goed en uitgebreid uit.

• Deze onderdelen worden vervolgens aangevuld met eigen beeldmateriaal, filmpjes, video's, tekeningen, visuele werkstukken, of als het niet anders kan (zoals bijvoorbeeld het fotograferen van kunst verboden is in veel musea), materiaal van internet.

• Lettergrootte: 12 punts.
  • Spelling en stijl worden ook beoordeeld in je verslag. Dus schrijf zinnen voluit, begin met een hoofdletter en eindig met een punt.
    Wanneer je antwoord geeft op een vraag uit de kijkwijzer leg je deze ook uit. Alleen maar antwoorden met; 'dat vind ik leuk/mooi/saai/stom.' is niet voldoende.
  • Vermeld de bronnen die je hebt gebruikt. Knippen, kopiëren en plakken mag mits de bronnen zijn vermeld.

De kijkwijzers:

Per discipline verschilt de kijkwijzer. Bij elk verslag maak je gebruik van een kijk- of kunstwijzer! Deze vind je in/ bij de opdracht.

Deze druk je af en neem je mee naar de culturele activiteit. Je maakt notities die je daarna uitwerkt.